ΠΕΙΡΑΙΚΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ : ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ - ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΠΟΛΗ ΜΑΣ ? ΒΗΝΗ ΔΗΜΗΤΡΑ

ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΙΑ 


Φιλοξενούμενη χτες στην εκπομπή των δημοσιογράφων Παρασκευά και Κλάδη στο "Κανάλι ένα", επιχείρησα να αναφερθώ στα μεγάλα προβλήματα της Α κοινότητας Πειραιά , δηλαδή της Πειραϊκής χερσονήσου , θέτοντας ως κυρίαρχα θέματα:
· την παντός τύπου ρύπανση, ατμοσφαιρική , θαλάσσια, θόρυβο ,φωτορυπανση οπτική ρύπανση
· την έλλειψη δημόσιων χώρων και πρασίνου
· την κυκλοφοριακή συμφόρηση και τις συνέπειες της,
· την επέκταση του λιμανιού σε βάρος της πόλης, με την συνεπακόλουθη αποξένωση του δημότη από τον επανασχεδιασμό της πόλης του ,που συμβαίνει αυτό το διάστημα χωρίς ο δημότης να συμμετέχει
Τον τελευταίο καιρό εγκρίνουμε αναπλάσεις εκατομμυρίων στην Α κοινότητα , μεγάλα έργα ανάπτυξης, χορός εκατομμυρίων αλλά το ερώτημα είναι για ποιόν; Αναπλάσεις οδών, πλατειών, μονοδρομήσεις και αντιδρομήσεις οδών που βιάζονται να δημιουργήσουν νέα κυκλοφοριακά δεδομένα προκειμένου να πατήσει σε αυτά η συνολική κυκλοφοριακή μελέτη που έθεσε ως προαπαιτούμενο το ΣτΕ για τη συνέχιση των έργων κρουαζιέρας .
Από την άλλη μερια το θέμα είναι ότι δεν έχει γίνει ποτέ μια σοβαρή συζήτηση για το τι είναι η πόλη μας, τι νιώθουμε ως πόλη μας, ποια είναι τα στοιχεία που πραγματικά μας αποξενώνουν στο καθημερινό μας περιβάλλον και για το αν θέλουμε να παραδώσουμε την πόλη στην τουριστικοποίηση, την εστίαση την διασκέδαση και την εμπορική ανάπτυξη. Ακουσα, για την ανάπλαση προηγουμένως της Πειραϊκής , τον πρόεδρο της κοινότητας να λέει ότι το πρώτο μέλημα είναι να αυξήσουμε την τουριστική επισκεψιμότητα .Γνωρίζουμε ποιοι επισκέπτονται την Πειραϊκή, ποιοι έχουν αυτόν τον περίπατο στην καθημερινότητά τους; Εις όφελος ποιού πρέπει να γίνει αυτή η ανάπλαση; Έχουμε ρωτήσει τους δημότες;
Στην Α κοινότητα που οι πλατείες είναι δυσανάλογα λίγες και ανεπαρκείς σε σχέση με τον πληθυσμό των 55000 κατοίκων, υπάρχουν μόνο 5 πολυχρηστικές, επονομαζόμενες πλατείες ,στην πραγματικότητα χώροι που από συνήθεια τις αποκαλούμε πλατείες , την Καρπάθου, Σαχτούρη, Πηγάδα ,πλατεία Φρεαττύδας, λιοντάρι. Αυτοί οι χώροι δεν πληρούν την αποστολή της πλατείας ως τόπου κοινωνικοποίησης των κατοίκων. Η πλατεία εξ ορισμού αποτελεί τον κοινόχρηστο χώρο που κουβαλά αξίες (ιστορικών , κοινωνικών πολιτιστικών γεγονότων)και λειτουργεί ως πεδίο δραστηριοποίησης των ανθρώπων
Οι πλατείες της Α κοινότητας δεν ανασαίνουν ,ενώ οι περισσότερες απο αυτές έχουν προ πολλού μετατραπεί σε πεδία άσκησης επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Τα αναψυκτήρια, τα εστιατόρια, τα καφέ-μπαρ ,τα περίπτερα ,οι παιδικές χαρες τις πνίγουν και η έννοια της πλατείας ως ανοικτού πεδίου, έχει εξαφανιστεί μ' αποτέλεσμα να χάνεται η πρωταρχική-ουσιαστική χρήση τους και ο προορισμός τους. . Όταν μια χρήση της, όπως αυτή του γηπέδου γίνεται κυρίαρχη ,ενεργείται σε βάρος των αλλων χρήσεων κι αυτό οδηγεί σε ιδιότυπη ιδιοποίηση του κοινόχρηστου χώρου, με παράλληλη αμφισβήτησή του ως δημοσίου αγαθού. Στην περίπτωση της πλατείας Καρπάθου η ανάπλασή της, αφαιρεί από τον χώρο την ιδιότητα της πλατείας και τον μετατρέπει σε περιφραγμένο γήπεδο ποδοσφαίρου 5×5 καθώς και σε περιφραγμένη παιδική χαρά
Οι ελεύθεροι πλέον δημόσιοι χώροι της Α κοινότητας είναι οι παραλίες της.
εκεί όπου το το πνεύμα του τόπου ζεί εκεί που οι άνθρωποι αισθάνονται ελεύθεροι να ανασάνουν και πάντως μακριά από τις εργολαβίες της δημοτικής αρχης.
Τα στέκια της κοινότητας μας εκεί που το πνεύμα της πόλης αναπτύσσεται είναι κάποιοι ελεύθεροι χώροι όπως, η παραλία Καλαμπάκα , η παραλία -πλατεία του Σταυρού ,η πλατεία του λιονταριού στην ακτή Ξαβερίου την οποία δηλώνει η COSCO ως ιδιοκτησία της. Πρόκειται για μια μικρή πλατεία, η οποία από όταν έφυγεαπό εκεί το κατάστημα εστίασης το οποίο πλήρωνε ενοίκιο στην COSCO , ανάπνευσε και εχει γίνει ελεύθερος χώρος για τους κατοίκους .Αυτή η μικρή πλατεία προορίζεται από την COSCO να μετατραπεί σε κυκλικό κόμβο με διαδρομές εσόδου και εξόδου του τερμιναλ κρουαζιέρας .Που βρίσκεται το θέμα της διεκδίκησης της δημοτικής περιουσίας στο Παλατάκι από την Δημοτική αρχή; Πότε επιτέλους θα διεκδικήσει την έκταση των 160 στρεμμάτων τα οποία ανήκουν στους Πειραιώτες και παρανόμως παραχωρήθηκαν στην COSCO. Τόσο το Προεδρικό Διάταγμα, όσο και οι αποφάσεις των δικαστηρίων που κερδίσαμε ως Παρατηρητήριο Πειραϊκής, θέτουν ρητά τον όρο να ανοίξει το Παλατάκι στον αστικό ιστό ,η περιοχή να γίνει προσβάσιμη από τους πολίτες να συνδεθούν με την πολιτιστική κληρονομιά και τα 500 μέτρα του τείχους που βρίσκονται μέσα στο τερμιναλ κρουαζιέρας . Απο την άλλη έχουμε την Δημοτική αρχή να προσπαθεί να προλάβει τις αποφάσεις του υπουργείου Πολιτισμού και σε συνεργασία με την COSCO να εξαγγέλλει τον προηγούμενο χρόνο στο πρώτο τμήμα της εισόδου στην Ε12 τερματικό σταθμο, παιδική χαρά και 2 αναψυκτήρια 300 μέτρων το καθένα, Δεν προβλέπει κάτι τέτοιο καμία από τις αποφάσεις. Εμείς διεκδικούμε να εφαρμοστούν οι αποφάσεις του υπουργείου πολιτισμού και των δικαστηρίων, διεκδικούμε την σύνδεση με τον τόπο μας και με το αρχαίο τείχος που βρίσκεται μέσα σε αυτήν την διαδρομή του τερμιναλ κρουαζιέρας, όπως διεκδικούμε το Παλατάκι να αποδοθεί πίσω στους δημότες και όχι να αποζημιωθεί ο δήμος . Επιπλέον γνωρίζουμε ότι η COSCO καθυστερεί την ανάδειξη του αρχαίου τείχους μέσα στην έκταση "Παλατάκι" αν και έχει αναλάβει την οικονομική υποχρέωση της ανάδειξης από την σύμβαση παραχώρησης .Η δημοτική αρχή δεν πιέζει, αλλά ούτε και η αντιπολίτευση Στο θέμα της ρύπανσης η πρώτη κοινότητα δέχεται τα πλοία της Ε10 Ε11 Ε12 , με 11 θέσεις ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων τα οποια ειδικά το καλοκαιρι με κορύφωση τον Οκτώβριο δημιουργούν αφόρητες συνθήκες θερμικής νησίδας, ατμοσφαιρικής ρύπανσης, οπτικής ρυπανσης, θορυβο ,αύξηση της κυκλοφορίας κλπ
Προβλέπεται δε από το master plan της COSCO , η δημιουργία 2 νέων ξενοδοχείων, ένα στο Παλατακι 240 κλινών και ενα στην Παγόδα 800 κλινών σε μια απόσταση ενός χιλιομέτρου μεταξύ τους ,που σαφώς θα επιβαρύνει τα κακώς κείμενα ακόμη πιο πολύ.
Πού είναι η μελέτη ΦΕΡΟΥΣΑΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ του Πειραιά που έπρεπε να έχει γίνει και έπρεπε να είχε απαιτηθεί απο την τοπική αυτοδιοίκηση;
Ο Δήμος Πειραιά πέτυχε το ποσό των 80 εκατομμυρίων από την ΟΧΕ παρουσιάζοντας ως ένα από τα βασικά προβλήματα του Πειραιά τη ρύπανση από τα κρουαζιερόπλοια, επισυνάπτοντας στον εισηγητικό φάκελο τις μετρήσεις που διεξήγαγε η Γερμανική περιβαλλοντική οργάνωση Nabu με τη μεθοδολογία του Axel Friedrich στον τερματικό σταθμό κρουαζιεροπλοίων το 2015 .Παρ΄όλο που η ατμοσφαιρική ρύπανση αποτελούσε και αυτή λόγος της επιχορήγησης των 80 εκατομμυρίων , η δημοτική αρχή οχι μόνον δεν προχώρησε σε προγράμματα ανακούφισης των κατοίκων από την ρύπανση, αλλά παριστάνει και τον κουφό στις συνεχείς καταγγελίες του Πειραιά απο διεθνείς οργανισμούς σε διεθνή συνέδρια.
Τουλάχιστον 30 με 40 υπερβάσεις των ορίων αέριων ρύπων κατ’ ετος καταγράφονται από το σταθμό μέτρησης του ΟΛΠ στον Αγιο Διονυσιο, τα στοιχεία των οποίων δεν δημοσιοποιούνται από τον ΟΛΠ , δεν τα αναζητά βεβαίως ούτε η δημοτική αρχή και μετά από σειρά διαδικασιών και αιτήσεων τα έχει αναλύσει το Παρατηρητήριο Πειραϊκής.
Το Παρατηρητήριο Πειραϊκής βάσει όλων των επιστημονικών στοιχείων και μελετών απηύθυνε επιστολή προς τον περιφερειάρχη Αττικής , δια της οποίας ζητά να ενημερωθεί για τις ενέργειες στις οποίες προχώρησε η Περιφέρεια για την προστασία της Δημόσιας Υγείας των Πειραιωτών. Ανάλογη επιστολή θα απευθύνει και προς τον Δήμαρχο του Πειραιά.https://www.mixcloud.com/.../%CE%BF-%CE%B4%CE%AE%CE%BC.../

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ

Y.N.Harari σε Α.Παπαχελά: «Δεν έχουμε δει τίποτε ακόμα» Σόκαρε εκ νέου ο σύμβουλος του Κ.Σβαμπ

Γιούβαλ Χαράρι: «Έρχονται τα τροποποιημένα ανθρώπινα όντα – Θα είναι ανώτερα – Όσοι δεν “βελτιωθούν” θα μείνουν φτωχοί»!